אף קשיש או ניצול שואה לא צריך לפחד מהחורף

מעל 40,000 קשישים וניצולי שואה זקוקים לארוחות חמות וערכות חורף

כל עוד זה אפשרי - אנחנו חייבים להגיע אליהם עד הבית עכשיו!

תורמים ארוחות חמות ומצילים חיים

ארוחות חמות ומרק לקשיש/ניצול שואה

לחודש שלם

896 ש''ח

ארוחות חמות ומרק לקשיש/ניצול שואה

לשבוע

224 ש''ח

התרומה בפועל היא לעמותת "לחיות בכבוד" מס' עמותה: 580224863

לקבלת מידע נוסף על העמותה

ארוחה חמה אחת = מישהו שנמצא שם בשבילם

מאחורי כל ארוחה יש מתנדב שנכנס הביתה, שואל “מה שלומך היום?”
ומקשיב.
שואל איך אפשר לעזור עוד?
עבור ניצולים שחיים בבדידות,
זה הרבה יותר מארוחה חמה זו ההוכחה שעוד זוכרים אותם.
זה רגע ששובר שתיקה ארוכה.

ארוחה חמה = הצלת חיים

המצב בשטח הזייה

עזרו לנו להיחלם במצב עכשיו

האטימות כבר בלתי מתקבלת על הדעת.

בישראל חיים היום כ־150,000 שורדי שואה – קשישים שעברו את התהום ואיבדו הכל. ועכשיו, בסוף חייהם, כשהם הכי זקוקים לנו – המדינה מפנה להם את הגב. 53,000 שורדי שואה לא מוכרים בכלל – לא בגלל מה שעברו, רק בגלל תאריך שרירותי של עלייה. והאחרים? חלקם מקבלים 2,617 ₪ לחודש – ניסיתם לחיות על זה עם תרופות וסיעוד? חלק אחר מקבל 582 שקל לחודש – פחות ממחיר תרופה אחת. אז הם יושבים לבד, לפעמים ללא חימום בחורף, לפעמים ללא אוכל במקרר, תמיד ללא כבוד.

האמת הקשה: המערכת לא תזוז.
לא יהיה שינוי אם מישהו לא ידחף – ו"מישהו" זה אנחנו.
כן, בדיוק מי שקורא את זה עכשיו.
אפשר לבחור להיות בשקט – או להיות מי שעושה את ההבדל.
זה לא סיפור בטלוויזיה, זה קורה בחיים כל יום.
וכל יום שעובר הם מזדקנים יותר, כל יום שעובר עוד מעט מאבדים תקווה.
אבל כשאתה פועל – משהו משתנה.
אתה אומר להם: "אני רואה אותך, אני זוכר, אתה לא לבד."
וזה מציל נפשות. ממש.

השאלה "למה אני?" פשוטה: כי אתה יכול.
ואם אתה יכול ולא עושה – מי כן? הם שרדו את הבלתי אפשרי.
עכשיו תורנו לא לאכזב אותם. במינימום האפשרי.

 

רן מלמדובסקי. יזם, אבא לשניים, ובעיקר – נכד שלא שוכח.

גדלתי לצד סבא, ניצול שואה שחי שנים לבדו. ראיתי מקרוב את השקט המעיק, את הבדידות, ואת התחושה שמי שבנה את המדינה – פשוט נשכח מאחור.

הקמתי את "אני זוכר" מתוך אחריות אחת: להפסיק לדבר על הזיכרון, ולהתחיל לפעול למען הניצולים.

אני מתנדב ב"לחיות בכבוד" כי ראיתי בעיניים שלי: כאן אין מתווכים. אין בזבוז. כל שקל הופך לארוחה חמה שנמסרת ביד.

אני עושה את זה כי זה פשוט חשוב לי.

ההתחייבות שלי: ישירות לדלת

חשוב לי לוודא שבאמת אנשים שצריכים מקבלים, עד הבית.

32 שנים של עשייה

למען קשישים וניצולי שואה

עמותת לחיות בכבוד פועלת כבר 30 שנה על מנת לאפשר ללמעלה מ- 2,400 קשישים וניצולי שואה שנמצאים מתחת לקו העוני לקבל ארוחות חמות בכל יום.
משנה לשנה הפעילות של העמותה רק גדלה ומתרחבת, על מנת לאפשר ליותר ויותר נזקקים לקבל מענה וסייוע באופן קבוע.

העמותה פועלת עם כל האישורים הנדרשים ובשקיפות מלאה על מנת לוודא שכל אגורה שנתרמת מגיעה לנזקקים והופכת בקצה לאוכל חם ומזין למי שבאמת צריך אותו.

בשקיפות מלאה

הזדמנות לשנות למישהו את היום באמת

הקשישים שלנו צרכים כל עזרה

תמכו והצילו עכשיו

מעריך מאוד שבחרת לפעול לטובת קשישים

לקבלת עדכונים אפשר להרשם (לא חובה)