חשבתם פעם
כמה פעמים אדם אחד
יכול להביט לרוע בעיניים
ולשרוד?
אלכס קלייטמן
כבר עשה את זה.
הוא ראה את הגיהינום.
הוא שרד אותו.
ילד שאיבד הכל
במשרפות של אירופה.
נער שבנה את עצמו
מתוך האפר.
הוא בחר בחיים.
בחר באהבה.
הוא הקים משפחה
בצד השני של העולם.
סידני, אוסטרליה.
מקום של שמש.
מקום של שקט.
כך הוא חשב.
אבל הצללים ארוכים.
והשנאה יודעת למצוא
כל פינה חבויה.
היא מצאה גם אותו.
הסיפור המלא
במתקפת טרור רצחנית.
במרכז קניות הומה.
הרוע לבש פנים חדשות,
אבל המהות נשארה זהה.
שנאה עיוורת.
רצון להרוס.
אלכס לא היסס.
ברגע האמת,
הוא לא חשב על עצמו.
האינסטינקט של מי שראה הכל
היה חד וברור:
להגן על הדבר היקר לו מכל.
הוא הגן על אשתו.
הציל את חייה.
ושילם בחייו שלו.
זהו לא "רק" סיפור גבורה.
זוהי תעודת עניות
לחברה האנושית.
איך ייתכן שאדם
ששרד את מכונת ההשמדה
המשוכללת בהיסטוריה,
ימצא את מותו
בגלל אלימות פנאטית
בעידן המודרני?
העולם ממשיך להבטיח.
"לעולם לא עוד".
אנחנו בונים אנדרטאות.
מציינים ימי זיכרון.
אבל מה זה שווה,
אם השנאה ממשיכה
לקצור חיים?
הסיפור של אלכס קלייטמן
הוא מראה.
מראה אכזרית מול פנינו.
היא מראה לנו
שהמפלצת לא מתה.
היא רק מחליפה צורה.
הוא היה שריד לדור שלם
שלימד אותנו
על כוחה של הרוח.
על היכולת לבחור בטוב.
והעולם, שוב, הכזיב אותו.
הזווית שלנו
אנחנו חייבים לדבר על אלכס.
לא כקורבן.
כגיבור.
וכמורה דרך.
הוא לא מת לשווא.
מותו הוא צוואה.
צוואה שמחייבת אותנו
להפסיק להנהן בהסכמה ריקה
ולהתחיל לפעול.
להילחם בשנאה.
בכל מקום שהיא מופיעה.
ברשתות החברתיות.
ברחוב.
בשיח הציבורי.
המוות שלו הוא לא סוף הסיפור.
הוא ההתחלה של המאבק שלנו.
המאבק על הזיכרון.
המאבק על העתיד.
אל תתנו לסיפור הזה
להפוך לעוד ידיעה חולפת.
שתפו אותו.
דברו עליו.
תדרשו תשובות.
כדי שגבורתו של ניצול שואה אחד
במרכז קניות בסידני
לא תהיה רק הערת שוליים
בספרי ההיסטוריה.
אלא פרק מרכזי
בסיפור המאבק שלנו על האנושיות.
שכולם ידעו. שהעולם יזכור.