לפעמים, השקט הוא הדבר הכי רועש בחדר. הוא מספר סיפור שלם על זיכרונות, על געגוע, על עולם שהיה ואיננו עוד. כולנו מכירים את ההרגשה הזאת, את הרגע שבו כל מה שצריך זה מישהו שישב לידך, יקשיב, ופשוט יהיה שם. לא צריך מילים גדולות, רק נוכחות. הנוכחות הזאת היא הכל. היא התרופה לבדידות, היא הבית.
הסיפור המלא
השבוע, על אדמת גרמניה, במקום שבו פעם שרר כאב עצום – מחנה העקורים בלנדסברג – קרה נס קטן. תזמורת של צעירים, שפונו מבתיהם בצפון, הגיעו לנגן. הם לא ניגנו רק צלילים; הם ניגנו זיכרון, תקווה ועתיד. בין המאזינים היה בן לניצולי שואה, ובעיניו נראו דמעות של התרגשות. הוא ראה את דור העתיד ממלא בחזרה את החלל שהותירה ההיסטוריה, והופך צלקת לשיר. זה הרגע שהבנו: הקשר הזה בין הדורות הוא חבל ההצלה שלנו. זו לא רק היסטוריה, זו האחריות שלנו להמשיך את המנגינה.
הזווית שלנו
הסיפור הזה הוא תזכורת חיה לכוח שיש לנו בידיים. הכוח להיות שם בשביל מישהו אחר. אצלנו ב'אני זוכר', אנחנו מאמינים ששיחת טלפון אחת, ביקור קצר, אוזן קשבת – יכולים להציל עולם ומלואו. יש כל כך הרבה אנשים שמחכים רק לנו, לסיפור שלנו, לחיוך שלנו. בואו להיות האור בחיים שלהם, בואו להיות התקווה. הצטרפו למשפחת המתנדבים שלנו. כי התרופה לבדידות היא פשוט להיות ביחד.