הם לא צריכים רובוט. הם צריכים אותך.

קראנו ידיעה השבוע.
שם, רחוק בדרום קוריאה,
נותנים לקשישים רובוטים.

רובוטים קטנים וחמודים,
שיפיגו את הבדידות.
זה נשמע כמו העתיד.

אבל אז עצרנו לרגע.
וחשבנו על השקט.

השקט בבית של סבתא,
שמחכה לטלפון.

השקט בבית של סבא,
שמסתכל מהחלון.
האם רובוט הוא באמת התשובה?

הסיפור המלא

הרעיון מקסים, באמת.
טכנולוגיה בשירות האדם.

מכשיר שמדבר,
שמזכיר לקחת תרופות,
אולי אפילו מספר בדיחה.

אבל אז הבנו.
הבנו משהו עמוק יותר.

בדידות היא לא מחסור במידע.
היא מחסור במגע.
היא ריקנות בלב.

רובוט יכול לתת תשובה.
אבל הוא לא יכול לשאול,
"איך באמת עבר עליך היום?".

הוא לא יכול לראות,
את העצב הקטן בעיניים.
את הזיכרון שצף פתאום.

הוא לא יכול להחזיק יד,
כשסיפור ישן עולה,
ומביא איתו דמעה.

בישראל, הפתרון הזה רחוק.
ואולי, אולי טוב שכך.

כי זה משאיר את המשימה,
החשובה מכל,
בידיים שלנו.

הבנו שאנחנו,
כאן בתנועת 'אני זוכר',
לא רוצים להביא רובוטים.

אנחנו רוצים להביא אתכם.
אנחנו רוצים להביא לב.

את הלב שלכם.
את החיוך שלכם.
את הסיפורים שלכם.

כי כשמתנדב שלנו,
נכנס לבית של קשיש,
משהו קסום קורה.

השקט מתחלף בצחוק.
הריקנות מתמלאת בחיים.

זו לא התנדבות, זו משפחה.
זה קשר אמיתי.
שנבנה משיחה לשיחה.

זה הרגע הזה,
שבו מרימים טלפון,
רק כדי להגיד שלום.

זה הרגע שבו,
אתה מבין שאתה,
האור ביום של מישהו.

אתה התרופה לבדידות.
לא מכשיר. לא אפליקציה.
פשוט אתה.

הזווית שלנו

הטכנולוגיה תמשיך להתקדם.
וזה נפלא.

אבל שום דבר,
לעולם לא,
יחליף חום אנושי.

אז במקום לחכות לרובוט,
בואו נהיה אנחנו התשובה.

בואו נהיה האנשים הטובים,
שמפיגים את הבדידות.
שמזכירים לדור שלם,
שהוא לא לבד.

שיחת טלפון אחת בשבוע.
ביקור קצר.
זה כל מה שצריך.

בואו להיות האור בחיים שלהם.
בואו להיות המשפחה,
של 'אני זוכר'.

אנחנו מחכים לכם.
והם, הם מחכים לכם עוד יותר.

בואו להתנדב גם

קבוצת וואטצאפ שקטה על התנדבויות וסיוע לניצולי שואה וקשישים

מעריך מאוד שבחרת לפעול לטובת קשישים

לקבלת עדכונים אפשר להרשם (לא חובה)